18 maja 2016 – Wycieczka do Wrocławia

DSC_1379Pod koniec kwietnia klasy IIF i Ii odbyły wycieczkę do Wrocławia. Podróż przebiegła sprawnie i bez problemów. W południe byliśmy na miejscu. Naszą przygodę zaczęliśmy od seansu w Panoramie Racławickiej. Przez pół godziny podziwialiśmy ogromne malowidło o wymiarach 15×114 metrów . Ów obraz w niezwykle realistyczny sposób przedstawiał bitwę pod Racławicami. Powstał w XIX wieku z inicjatywy Jana Styki i Wojciecha Kossaka. Następnie odbyliśmy rejs statkiem po Odrze. Miło było popatrzeć na miasto z innej perspektywy. Później pani przewodnik przybliżyła nam historię Wrocławia. Co ciekawe, nazwa miejscowości pochodzi od imienia czeskiego księcia, Wratysława, założyciela miasta. Wkrótce oprowadziła nas po Ostrowie Tumskim – najstarszej dzielnicy. Spacerowaliśmy po Placu Kościelnym, Placu Katedralnym oraz przez Most Miłości.

Następnego dnia odbyliśmy wizytę w Afrykarium oraz w ZOO, które prezentuje ponad 1000 gatunków zwierząt. Można tam spotkać okazy z różnych stron świata, od pingwinów, przez słonie i żyrafy, po rysie i niedźwiedzie. Kolejnym punktem był spacer po ogrodzie japońskim, który przybliżył nam oryginalną przyrodę Wschodu, Parku Szczytnickim oraz wokół Hali Stulecia, uznanej za obiekt światowego dziedzictwa UNESCO.

Ostatniego dnia kontynuowaliśmy wędrówkę po Wrocławiu. Spacerowaliśmy wokół Rynku i Starym Miastem – ulicą Więzienną (przez dziedziniec XV-wiecznego więzienia) i ulicą Odrzańską. Mieliśmy również okazję podziwiać gmach Uniwersytetu Wrocławskiego od środka. Zwiedzaliśmy barokową Aulę Leopoldinum, która wywarła na nas ogromne wrażenie. Wnętrzu nadano bogaty i pełen przepychu charakter. W naszym mniemaniu bardziej przypominało Kościół niż pomieszczenie uczelni. Ostatnim punktem programu było wejście na Wieżę Matematyczną Uniwersytetu, skąd z wysokości 40 metrów podziwialiśmy panoramę Starego Miasta.

Pobyt we Wrocławiu był dla nas niesamowitym przeżyciem. Miasto zachwyca swoją zabytkową architekturą i uroczymi uliczkami. Niewątpliwie jest otwarte na młodych ludzi i stwarza wiele perspektyw rozwoju. Wszyscy mamy nadzieję, że  jeszcze tu wrócimy.