24 czerwca 2022 – Wycieczka do Grecji

W dniach 12-19 czerwca 2022 r. uczniowie klas III Cp,  III Gp oraz III Bp naszej szkoły mieli przyjemność zwiedzić Grecję pod opieką p. Barbary Bedy, p. Bożeny Sidor, p. Elżbiety Wojdy oraz p. Anny Dobraczyńskiej.

Wspomnieniami z podróży podzieliła się jedna z uczestniczek zagranicznej wyprawy:

„W niedzielny poranek wyruszyliśmy w drogę. Po przejechaniu polskiej, słowackiej, węgierskiej, serbskiej oraz macedońskiej granicy dotarliśmy do miasta Paralia. Dzień rozpoczęliśmy od zakwaterowania w hotelu oraz przechadzki po okolicy. Sił do dalszej drogi nabraliśmy podczas popołudniowego plażowania nad morzem. Wiele radości dostarczył nam rejs na malowniczą wsypę Skiathos na łodzi prowadzonej przez kapitana Kostasa. Wiele osób kojarzy wsypę Skiathos oraz jej okolice z kultowym filmem pt. ,,Mamma Mia!” Kolejnego dnia zwiedziliśmy cudowny klasztor w Meteorach, a także wytwórnię ikon. W drodze powrotnej przyjemność sprawiła nam przejażdżka przez Dolinę Tembi. Ogromne wrażenie wywarła na nas stolica Grecji – Ateny. Malownicze miasto zachwyciło nas m.in. architekturą, którą znaliśmy jedynie z podręczników. Z bliska podziwialiśmy Akropol (Partenon, Erechtejony, Propyleje) i Plakę (najstarszą, historyczną dzielnicę Aten). Następny dzień spędziliśmy w Mykenach. To tam zobaczyliśmy słynną Lwią Bramę i skarbiec Atreusza, który zainspirował Słowackiego do napisania utworu „Grób Agamemnona”. Miejscowość Epidauros zaskoczyła nas cudownym amfiteatrem – jednym z najlepiej zachowanych amfiteatrów w Grecji. Odwiedziliśmy także pierwszą stolicę tego państwa – Nafplio. W drodze powrotnej do Polski zrobiliśmy krótki postój nad Kanałem Korynckim łączącym Morze Jońskie z Morzem Egejskim. Odwiedziliśmy również Budapeszt – stolicę Węgier, gdzie odbyliśmy rejs statkiem po Dunaju. Pełni pozytywnej energii bezpiecznie wróciliśmy do domu. Dla wszystkich była to niezapomniana przygoda”.